دادستان جدید شهرستان استهبان معرفی شد 

18:46 - 07 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۳۳۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس با اهدای لوح تقدیر از تلاش های قاضی یاسر محبی دادستان این حوزه قضایی قدردانی و قاضی علی خلیلی به عنوان دادستان جدید شهرستان استهبان منصوب شد.

خبرگزاری میزان – سید مصطفی بحرینی ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان استهبان ضمن تبریک هفته بسیج از مجاهدت ورشادت های بسیجیان در همه عرصه ها  به خصوص در دوران دفاع مقدس، حوزه سلامت در دوران کرونا و اکنون نیز در راستای تأمین امنیت عمومی قدردانی کرد.

با اشاره به اینکه دادگستری استان فارس در اجرای برنامه های تحولی و  راهبردی  قوه قضائیه و سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی گام های مفید و  مثمر ثمری برداشته است؛ دادستانی پیشانی مجموعه قضایی خواند و بیان کرد:  حوزه فعالیت  و مأموریت دادستان بسیار وسیع است و دادستانی نقش مهم و تأثیرگذاری در بسیاری از زمینه ها از جمله پیشگیری از وقوع جرم،رسیدگی و پیگیری حقوق عامه، حمایت قضایی از واحدهای صنعتی و تولیدی، بهداشت و سلامت جامعه،راه و شهرسازی، رفع تصرف از اراضی ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز دارد اما مهمترین فعالیت دادستان در حوزه امنیت عمومی است که دادستان باید با قاطعیت در این حوزه ورود کند.

وی در ادامه تأکید کرد: به منظور کاهش جرائم و امنیت جامعه  ابتدا باید موضوع پیشگیری از وقوع جرم مد نظر قرار گیرد و برای جرائم غیر عمد و جرائم خرد مبنای کار بر صلح و سازش است اما در راستای برقراری امنیت، برخورد با جرائم خشن بدون اغماض، قاطعانه و در چارچوب قانون با مرتکبین جرائم خشن که امنیت عمومی جامعه را خدشه دار می کنند لازم و ضروری است. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس امنیت عمومی جامعه را خط قرمز دادستانی دانست.

بحرینی به دشمنی استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار  و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت:  امروز دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معطوف داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز افزود: قضات و مسئولان باید بسیجی و جهادی  عمل نمایند و به صورت  شبانه روزی برای خدمتگزاری و تأمین امنیت  و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

بحرینی در ادامه ضمن قدردانی از همه عوامل انتظامی، اطلاعاتی ، امنیتی و بسیجیان تصریح کرد: نیروهای امنیتی به صورت شبانه روز برای تأمین امنیت مردم تلاش می کنند و خویشتنداری و سعه صدر آنها ناشی از ضعف مأمورین نیست بلکه در راستای مدارا کردن و هدایت گری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس بار دیگر هشدار داد در این زمینه مراقبت کنند تا در دام دشمنان قرار نگیرند و به والدین  توصیه کرد در راستای بصیرت افزایی جوانان  تلاش کنند.

 گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش های قاضی یاسر محبی دادستان این حوزه قضایی قدردانی و قاضی علی خلیلی به عنوان دادستان جدید شهرستان استهبان منصوب شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *